Móda není jen doménou předváděcích mol a návrhářů zvučných jmen. Trendy zasahují i do stylu bydlení a designu interiérů. Jak se změnily? A proč by vás to mělo zajímat, pokud prodáváte svoji nemovitost?
Zpátky do minulosti
Každý z nás má jiný vkus a líbí se mu něco jiného, přesto se moderní design podepisuje i v našich domovech. Pokud se z vašeho domova má stát nemovitost na prodej, je třeba brát v úvahu odlišný vkus potenciálních kupců a celkovou atmosféru interiéru oprostit co nejvíce od různých výstředních prvků, které by mohli výrazně ovlivnit rozhodnutí zájemců a jejich schopnost představit si ve vaší nemovitosti svůj domov.
Různé styly bydlení se napříč historií neliší jen samotným vzhledem, ale i dispozicemi bytů a domů. V dobách našich předků se veškeré dění soustředilo do centrální místnosti, která sloužila současně jako kuchyň, obývací pokoj i ložnice.
S boomem panelákových bytů se následně kuchyň stala samostatnou místností, do které se ženy zavíraly před světem.
Také design interiéru byl specifický, a i dnes má retro styl mnoho příznivců. In bývaly různé plastové doplňky a dekorace, a také široká škála homemade doplňků. Ženy háčkovaly, drhaly, pletly, vyráběly dekorace z chemlonu a byty tak občas připomínaly spíše pouť než útulný domov. Stačí jen zavzpomínat na dětství a jistě si každý z nás vybaví pár kousků ručně vyráběné výzdoby.
Lehkost designu
Moderní trendy ale nepřejí ani přehnaným dekoracím, ani uzavřené kuchyni. Naopak, nejvíce poptávek mají realitní kanceláře na byty a domy, kde je kuchyně součástí obývacího pokoje nebo jídelny. Lidé si zvykli vařit společně, zapojovat se do přípravy jídla a to nejen v okruhu rodiny, ale i přátel. Chceme být spolu, v kontaktu, a to nejen při slavnostním obědě nebo večerní párty, ale i během příprav. Také plasty vystřídaly spíše přírodní materiály, jako je dřevo nebo kámen a bohatě zdobené stěny i nábytek nahradily střídmé, čisté linie.
Pokud tedy přemýšlíte o prodeji bytu, podívejte se na něj očima někoho jiného. Jak se v něm bude potenciální kupec cítit a jak na něj bude působit? To vše dokáže ovlivnit rozhodnutí a i drobné změny mohou pomoci, aby celý byt působil útulně a příjemně i na osoby mimo vaši domácnost.
Důležitá informace tedy pro vás, jako pro prodávající. Ať už vyznáváte jakýkoliv styl bydlení, před pořízením fotografií k inzerátu i před prohlídkami zájemců o vaši nemovitost, připravte vaši domácnost, aby vzbudila příjemné pocity i v osobách, které mají i zcela odlišný vkus. Umožníte jim tak lépe se vcítit do představy, že vámi nabízené prostory by se mohly stát jejich budoucím domovem.