Povinné ručení je jedním z pojišťovnických produktů, který si lidé čím dál častěji sjednávají online. Ať už přímo přes pojišťovny nebo na internetových srovnávačích, které ač jsou pouhým zprostředkovatelem, nezřídka vypočítají výhodnější ceny. Přidanou hodnotou je pak bezesporu rychlejší orientace v nabídce a možnost vybrat si takové povinné ručení, které nejvíce vyhovuje požadavkům řidiče. Jak je to s asistenčními službami a na co je třeba si dávat pozor?
K čemu slouží asistenční služby?
Asistenční služby jsou nedílnou součástí služeb pojišťoven a najdeme je u každého pojišťovnického produktu. Někdy jsou využívané méně a někdy zase více a někdy je jejich dostupnost naprosto klíčová. Díky asistenčním službám dovedou pojišťovny svým klientům zajistit rychlou pomoc, a to díky potřebnému know-how, vyškoleným pracovníkům, jazykovým znalostem a potřebnému technickému zázemí. Asistenční služby tak oceníme zejména na cestách, ať už v rámci cestovního pojištění, havarijního pojištění nebo třeba povinného ručení.
Rozsah asistenčních služeb u povinného ručení
Rozsah asistenčních služeb je důležité brát v potaz vždy, u povinného ručení to platí o to více. Pojistné události související s havárií vozidla je totiž většinou potřeba řešit urgentně, ať už se jedná o odtah, dočasné uschování vozidla, opravu nebo půjčení náhradního vozidla. Asistenční služby však mohou řidičům pomoci i s právními úkony, jako je doručení náhradních dokladů, tlumočení při kontrole v zahraničí nebo řešení sporu s opravnou vozidla.
A na co by si řidiči při sjednání povinného ručení měli dát pozor? Důležité je vědět, kam v případě poruchy nebo nehody pojišťovna nechává vůz dopravit. Je to jen do nejbližší opravny bez ohledu na bydliště řidiče nebo lze místo opravy ovlivnit? Neméně podstatné je i to, do kolika kilometrů pojišťovna vozidlo odtáhne zdarma. Pokud jezdíte jen do práce a zpět, nepotřebujete žádný velký rozsah kilometrů. Jezdíte-li ale vozem například do zahraničí, měli byste toto vzít v potaz.
Kam volat v případě nehody
Pokud se cokoli přihodí a vy potřebujete využít asistenčních služeb, na zelené kartě, případně v dokumentech o pojištění, najdete kontakt na pojišťovnu. Tam byste se měli být schopni dovolat nonstop. Využít můžete i společnou linku všech pojišťoven působících na českém trhu 1224. Ta je však zpoplatněna.
Informace o asistenčních službách jsou vždy uvedené minimálně ve smluvní dokumentaci a doporučujeme si je dobře přečíst ještě před sjednáním povinného ručení. Na Klik.cz navíc můžete jednotlivé asistenční služby včetně dalších důležitých faktorů jako výše limitů a ceny pojistného porovnat online během pár minut. Povinné ručení pak na pár kliků rovnou i sjednáte a během chvíle máte veškeré dokumenty na e-mailu. Nezapomeňte však pojištění v řádném termínu zaplatit, jedině tak můžete být naprosto bez obav.