Běžný člověk si pod pojmem marketing představí reklamu, leták nebo brožuru. A má, samozřejmě, pravdu. To ale není všechno. Pojem marketing toho v sobě ukrývá mnohem víc. V dnešní době může jít o video kampaň, billboard nebo taky o Facebookovou stránku.
Co je tedy marketing
V podstatě jde o proces, který vám pomůže porozumět svým zákazníkům a vybudovat si s nimi dlouhotrvající vztahy. Jde o klíč k úspěchu, který se přímo i nepřímo podepisuje na zisku firmy, budování značky i samotném růstu a splňování krátkodobých a dlouhodobých cílů.
Marketing je o psychologii
Online marketing není jen o prodeji a počtu reklam. Je o hlubokém psychologickém porozumění potřeb zákazníka. I váš cílový zákazník po něčem touží. A vy mu jeho touhu prostřednictvím produktu musíte splnit.
Marketing vyžaduje určitou dávku empatie
Empatie je v marketingu podceňována. Reklamy se soustředí převážně a vlastnosti výrobku, vyskakují na lidi všude a unavují je. Pak tu jsou také značky, které prodávají pomocí empatie. Soustředí se na svého zákazníka, jeho skutečné potřeby, kladou důraz na obsahový marketing a tvoří skvělý obsah, který je poutavý, edukační, zábavný a má přidanou hodnotu.
Marketing je o budování značky
Přestože je vaším primárním cílem prodávat, váš marketing a značka by neměly být pouze o tom. Marketing je i o příbězích. O tom, proč děláte to, co děláte. A odpověď, abychom byli ziskoví, není dostačující. Inspirujte se velkými značkami – CocaCola přináší lidem lásku, Nike je o inspiraci a inovaci, Apple se svým sloganem apeluje na změnu pohledu na svět. Skutečná a silná značka lidem nepřinese obyčejný produkt, ale hodnotný kousek, který něco znamená.
Netušíte, jak pojmout online marketing? Obraťte se na zkušenou marketingovou agenturu, která vám pomůže v strategii budování značky a v zvyšování obratů.