Propagace podnikání je běh na dlouhou trať a i začátečníci ví, že bez reklamy to prostě nejde. Na co myslet, aby lidé na váš podnik nezapomněli?
Kvalita je reklama sama za sebe
Nabízíte kvalitní služby a produkty vyrábíte poctivě a s péčí? Prodejte to! Kvalita, příjemné a férové jednání a zodpovědnost je recept pro dobrou reklamu. I ten nejmenší klient nebo jednorázový zákazník se totiž o vás může zmínit svým přátelům. Dávejte si záležet na každém detailu – od první e-mailové konverzace až po ukončení spolupráce.
Buďte vidět na internetu
I když se vaše podnikání moc nesnoubí s internetem, rozhodně buďte vidět. Oficiální stránky jsou samozřejmostí, nezapomínejte ale ani na sociální sítě. Vyděláváte na sebe? Nebojte se to o sobě říct, neschovávejte se za nicneříkajícím jménem firmy a spojte svůj osobní účet na sociálních sítích se svým profesionálním webem.
Pokud ještě nejste, staňte se členem profesních sdružení a čerpejte výhody. Některá sdružení nabízí hromadné slevy, možnost účastnit se odborných konferencí nebo také veřejný členský zápis na webu sdružení. Máte znalosti ve specializovaném oboru? Nabídněte svoje znalosti na zájmových webech.
Nebojte se být nápadití
Inklinujete spíš k usedlejšímu stylu, nebo se vám líbí moderní styl? V každém případě se dá přijít se zajímavým nápadem, jak ozvláštnit zrovna vaše služby. Můžete na svém webu použít neonové barvy, nebo vymyslet maskota a chytlavé logo a potisknout si pracovní trička. Nebojte se být jiní, tak si vás zapamatuje více lidí.
Potěšte něčím navíc
Reklama je mocná zbraň a každý rád dostane dárek. Dohromady získáte levný a jednoduchý způsob, jak klientovi poděkovat a zároveň podpořit jeho povědomí o vašem podnikání. Pokud vyberete vhodný dárek, uvidí vaše jméno spousta dalších potenciálních klientů.
Při výběru reklamního dárku se řiďte rozumem. Zamyslete se nad trendy a souvislostmi s vaším zaměřením a nerozdávejte jen propisky s logem. Jsou vaši zákazníci zaměřeni sportovně? Jistě je potěší lahev na vodu a nebo powerbanka s vaším logem. Prodáváte znalosti? Podarujte diářem nebo zápisníkem, aby si vaši zákazníci mohli rovnou zapsat poznámky.
Inspirujte se
Projděte si internet a načerpejte inspiraci. Pamatujte, že kvalitní texty často udělají víc, než pompézní grafika. A pokud potřebujete radu ohledně reklamních předmětů, zastavte se v kamenném obchodě, kde si budete dárky moci osahat.