Žadatelé o řidičák na motorku to mají od 1. listopadu 2016 mnohem těžší než doposud, kdy jim na jednom motocyklu po celou dobu asistoval lektor. Tandem je minulostí, protože v platnost vstoupila nová a poměrně radikální novela zákona. Podle dopravních expertů však bylo otázkou času, kdy se průběh kurzů diametrálně změní. Česká republika byla zastaralým modelem „jedinečná“, ovšem nikoliv v dobrém.
V evropském měřítku byly tandemové jízdy ojedinělé, a proto se ministerstvo dopravy rozhodlo pro novelizaci zastaralého zákona. Na jejich obranu – šlo o správný krok, neboť množství motorkářů usedávalo poprvé za volant bez instruktora až v momentě, kdy jim byly vydány řidičské průkazy. Novela vede žadatele k samostatnosti.
Závěrečné zkoušky nyní probíhají následovně. Žadatel o řidičský průkaz na motorku musí absolvovat jízdu samostatně. Instruktor a zkušební komisař jedou v autě za ním a dávají mu instrukce. Samostatná jízda je pro žáka psychicky náročnější, protože se spoléhá pouze na sebe. Kritici novely poukazují na zvýšené riziko nehody. V minulosti mohl fatální chybu žadatele zachránit komisař, ale nyní má kontrolu nad strojem pouze žadatel.
Změnou logicky prošel i samotný výcvik. Nyní se skládá ze tří fází, v rámci kterých žadatelé jezdí samostatně na cvičné ploše, poté několik hodin v provozu společně s instruktorem a nakonec i bez něj.
Zatímco některé autoškoly hledí na změnu zákona s nevolí, jiné nový koncept výcviku vítají. Patří k nim také Autoškola KING, která nabízí kurzy na všechny skupiny motocyklů.
Autoškola v Praze zaměstnává pouze kvalifikované instruktory s bohatými zkušenostmi a léty praxe. Je jasnou volbou pro každého, komu nejde jen o pouhé získání řidičáku, ale především o kvalitní výuku.