Podnikat bez CRM systému je jako jet na kole bez přehazovačky. Jde to, ale cítíte, že by se mohlo šlapat mnohem lépe. O přínosech kvalitního softwarového řešení již bylo napsáno mnoho – a proto se zaměříme na základní aspekty výběru. Na co byste si měli dát pozor, než ukážete prstem na konkrétní produkt?
Udělejte si jasno ohledně toho, co potřebujete
CRM systémy sice mají podobný základ, ale zároveň se v mnoha ohledech liší. A protože vám jde o víc než „jen“ o sofistikovanou databázi klientských informací, ujasněte si konkrétní oblasti, ve kterých vás má nový software posunout kupředu. Jde vám o lepší zákaznickou zkušenost, větší výkon prodejního oddělení, personalizované kampaně – anebo potřebujete posunout ve všech oblastech?
A protože v podnikání nejde jen o to, co potřebujete vy, ale především o potřeby zákazníků, nezapomeňte se zamyslet i nad nimi. Položte si otázku, jaké nástroje by vám mohly usnadnit řešení problémů v rámci zákaznické podpory a zapojte do procesu také odborníky z prodejního a marketingového oddělení.
Integrace s dalšími aplikacemi
Sdílení dat a spolupráce mezi různými systémy je v současné době stejně důležité jako ostatní funkce CRM systému. Ujistěte se, že vámi vybrané řešení umožňuje efektivní kooperaci s dalšími aplikacemi, které používáte na denní bázi.
Stanovte si pevný rozpočet
Vývoj CRM na zakázku ukrojí z vašeho rozpočtu astronomickou částku – a pravděpodobně pro vás bude zbytečný. Zaměřte se proto na „krabicové“ produkty, které nabízí pokročilé možnosti přizpůsobení. A nezapomeňte určit jasný finanční rámec.
Dobrou volbou jsou CRM systémy, které si lze před zakoupením licence vyzkoušet. Například špičkový český eWay-CRM. Toto CRM Microsoft 365 je k dispozici ve variantě FREE na neomezenou dobu zdarma, ale také na 30 dní v plnohodnotné verzi.