Dorazili jste na pumpu, chopili se tankovací pistole, načerpali do nádrže palivo a poté si uvědomili, že jste místo nafty dopřáli svému motorovému miláčkovi benzín? Zachovejte klid, nejste první ani poslední. Podle statistik takový problém řeší pojišťovny velmi často. Prozradíme vám, jak se v prekérní situaci zachovat.
Na internetu narazíte na spoustu příběhů, tipů a doporučení. Někteří motoristé uvádějí, že si špatného typu paliva všimli náhodou a jejich dieselový motor vůbec nic nepoznal. Předpokládáme, že vy nic riskovat nechcete a raději uděláte všechno pro to, abyste předešli nejhoršímu.
První možností je všeho nechat, zavolat odtahovou službu a nechat automobil převézt do servisu. Nabízí se však jiná možnost. Odborník pracující pro servis vozů Škoda uvedl, že by se v případě natankování špatného paliva v žádném případě nemělo startovat a zapínat zapalování – to by spustilo palivové čerpadlo.
Pokud jste do nádrže natankovali pouze pár litrů benzínu, v podstatě se nic neděje. Zaplaťte za něj, opět se chopte pistole a dočerpejte nádrž naftou. Bude-li benzín v malém poměru, vůz by to neměl poznat. A určitě neuděláte chybu, pokud do nádrže dolijete nějaké prověřené aditivum. Benzínu by však nemělo být více než cca 5 % z celkového objemu.
Podstatně horší je situace, kdy natankujete více benzínu, třeba celou nádrž. Servis Škoda Praha varuje, že v takovém případě hrozí vážně poškození motoru i vznícení. Nepodaří-li se vám benzín odčerpat (u starších vozů to obvykle lze, moderní auta však mají v nádrži filtr, přes který se nedostane hadička), nezbude vám, než nechat auto odtáhnout do servisu.
A co když se vám povede natankovat naftu do auta na benzín? Pokud jde o zanedbatelné množství nafty (např. litr až dva), přidejte trochu aditiva a dočerpejte benzín. Automobil sice pojede o poznání hůře, ale nedojde k destrukci motoru jako v případě dieselu.
Pokud se vám nějakým způsobem podaří natankovat celou nádrž benzínu naftou, opět budete muset zavolat odtah a nechat v servisu nádrž vyčistit.