Česko je zemí zaslíbenou e-shopům. Mnozí provozovatelé internetových obchodů se však dopouští celé řady chyb, výsledkem pak je, že jejich e-shop neoslaví ani jeden rok fungování. Co dělají špatně a jak se z jejich přešlapů můžete poučit vy?
Nejasná cílová skupina
Než začnete provozovat e-shop, musíte si ujasnit, komu budete zboží prodávat, tzn., pro jakou cílovou skupinu bude obchod určen. Ta samozřejmě záleží na sortimentu, který budete nabízet. Jiná bude u obchodu s kosmetickými produkty, mobilními telefony nebo potřebami pro rybáře.
Přeceňování svých schopností
Ne každý začínající podnikatel je zároveň programátor, kodér, grafik a podobně. E-shop však musí vypadat profesionálně a originálně, aby byl pro potenciální zákazníky atraktivní. Grafika, která byla hitem před dvaceti lety, asi nebude to pravé ořechové. Nakupující dovede odradit hodně rychle, bez ohledu na to, jak kvalitní zboží e-shop nabízí. Proto je nutné obrátit se na odborníky z řad marketingových agentur, kteří váš obchod vyladí k dokonalosti a dodají mu ten správný styl.
Nesrozumitelné podmínky
Říká se, že v jednoduchosti je krása a v případě obchodních a dodacích podmínek to platí dvojnásob. Zákazníci se potřebují dobře orientovat, musí přesně vědět, kdy dané zboží mohou očekávat, jak si ho mohou nechat doručit, jakými způsoby za něj mohou zaplatit. Pokud nabízíte více možností v dobré víře, aby si každý mohl vybrat, co je mu libo, pak vězte, že to může mít přesně opačný efekt. Zákazník se ve všech těch způsobech může ztratit a odejde znechucen, aniž by nákup dokončil. Řiďte se heslem, že méně je více.
Nejste vidět
Být na internetu vidět, to je to, oč tu běží. Zaregistrovat se do srovnávačů zboží rozhodně stačit nebude. Popřemýšlet byste měli i o placené reklamě – PPC, která nabízí dobrý poměr cena-výkon. Návštěvnost můžete zvýšit i pomocí SEO, díky níž lze dosáhnout lepších pozic ve vyhledávačích a tím pádem vyšší návštěvnosti a většího počtu zákazníků. Vynaložená investice se vám tedy rozhodně vyplatí. Tak, neváhejte a pusťte se do toho!